Figyelem! Ezúton tájékoztatjuk látogatóinkat, hogy a Nemzetiség Kulturális és Médiacsoport (nemzetiseg.hu) oldalai fejlesztés alatt állnak. Bizonyos oldalainkon helytelen vagy nem releváns információkkal találkozhatsz! Az oldal átadása tervezetten 2025. október 20. napján várható. Köszönjük a megértést!

Vállalati együttműködés

A Nemzetiség Kul­turális és Médi­ac­so­port olyan értékek men­tén dol­go­zik, ame­lyek a tár­sadal­mi befo­gadást, a kul­turális sok­színűség meg­bec­sülését és a gen­erá­ciókon átívelő közösségépítést szol­gálják. Hiszünk abban, hogy a tár­sadal­mi vál­tozá­sok motor­ja a közös felelősségvál­lalás. Ebben a munkában számí­tunk a vál­lalati szere­plőkre is – nem csupán támo­gatóként, hanem alkotótársként.

Tények számokkal alátámasztva

Az aláb­bi számok meg­mu­tatják, hogy a Nemzetiség Kul­turális és Médi­ac­so­port munkájára szük­ség van, hiszen a lakosság jelen­tős része közösségünkhöz tar­tozik, vagy támo­gat­ja a kul­turális sok­színűséget. Így vál­lalati CSR támo­gatá­sod biz­tosan jó helyre kerül és garan­tál­tan megtérül egy-egy közös kam­pány vagy meg­je­lenés során.

0 K

Nemzetiségi közösségek Magyarországon

Közel 700 ezer ember val­lot­ta magát valame­ly történel­mi nemzetiséghez tar­tozó­nak a legutób­bi nép­szám­lálás során. Ez a lakosság kb. 6,5%-a. Egy élő, értékes és sok­színű kul­turális örök­ség, ame­ly közös felelősségünk.

For­rás: Közpon­ti Sta­tisztikai Hivatal (KSH), 2022. évi Nép­szám­lálás – Előzetes ada­tok

0 %

A fiatal generációk stabilan a sokszínűség pártján állnak

A Z gen­erá­ció tag­jainak 64%-a tudatosan előny­ben részesíti azokat a márkákat, ame­lyek kiáll­nak a tár­sadal­mi befo­gadás és kul­turális sok­színűség mel­lett. Ez vilá­gos üzenet a felelős vál­lala­tok számára is.

For­rás: Deloitte Glob­al, 2023 Gen Z and Mil­len­ni­al Sur­vey

0 K+

Nemzetiségi önkormányzat működik országszerte

Több mint 1 200 működő nemzetisé­gi önko­r­mányzat van jelen ma Mag­yarorszá­gon. Ezek a közösségek aktív szerepet vál­lal­nak a kul­turális párbeszéd fen­ntartásában, és támo­gatói együttműködések révén még hatékonyab­bá vál­hat­nak.

For­rás: Nemzeti Választási Iro­da (NVI), Nemzetisé­gi önko­r­mányza­tok adatai, 2024

0 %

A magyar társadalom nyitott a nemzetiségi történetekre

A mag­yar lakosság 68%-a úgy gon­do­l­ja, hogy töb­bet kel­lene hal­la­nunk a nemzetisé­gi közösségek kultúrájáról és történeteiről. Ez erős tár­sadal­mi igény a láthatóság iránt – amiben a média és a vál­lala­tok közösen tudnak felelősséget vál­lal­ni.

For­rás: Tár­sadalom­tu­dományi Kutatóközpont (TK), Lakossá­gi attitűd­vizs­gálat, 2021

Kik vagyunk mi és mit csinálunk?

A Nemzetiség Kul­turális és Médi­ac­so­port cél­ja, hogy láthatóvá tegye Mag­yarország nemzetisé­gi közösségeit, és elősegítse a kul­turális párbeszédet a tár­sadalom külön­böző szere­plői között. Olyan pro­jek­tek­ben gon­do­lko­dunk, ame­lyek nem csak megőrzik, hanem élővé is teszik a kul­turális örök­séget – legyen szó dig­itális tar­talom­gyártás­ról, közössé­gi eseményekről, fiat­alokat bevonó pro­gramokról vagy oktatási kezdeményezésekről.

Arra törek­szünk, hogy való­di tár­sadal­mi hatást érjünk el: előítéleteket bon­tunk le, közösségeket kapc­sol­unk össze, és támo­gatást nyúj­tunk azok­nak, akiknek a hang­ja ritkáb­ban hal­lat­szik. Együttműködés­ben gon­do­lko­dunk – mert ez a mun­ka közös.

A cégek ma már nem­c­sak ter­mékeik vagy szol­gál­tatá­saik alapján ítél­tet­nek meg. A tár­sadal­mi érzékenység, a közössé­gi szerepvál­lalás és az értékalapú működés olyan tényezők, ame­lyek hosszú távon is for­málják a vál­lalati márkát, a munkavál­lalók lojal­itását és a vásár­lók bizalmát. Az együttműködés for­mái rugal­masak, és az igényekhez, kapac­itá­sokhoz alakíthatók. Hiszünk a part­ner­ség­ben, nem sablonok­ban.

💼 Hasznos, jól kommunikálható CSR-projekt

A velünk való együttműködés egyértelmű tár­sadal­mi has­zon­nal jár: hátrányos helyzetű közösségek támo­gatása, kul­turális hoz­záférés kiter­jesztése, fiatal tehet­ségek men­torálása. A pro­jekt tran­sz­parensen bemu­tatható CSR-jelen­tések­ben, kam­pányok­ban, vál­lalati kom­mu­niká­cióban.

🎯 Láthatóság és társadalmi elismertség

Part­nereink kiemelt meg­je­lenést kap­nak ren­dezvényeinken, sajtókom­mu­niká­cióban, dig­itális csatornáinkon és pub­liká­cióinkban. A vál­lalat tár­sadal­mi szerepvál­lalása valós történeteken keresztül válik láthatóvá – akár tar­tal­mi szin­ten is. Ez erősíti a márkát, növeli az ismert­séget és a reputá­ciót.

🌍 Közvetlen elérés sokszínű célcsoportokhoz

Pro­gram­jaink a mag­yarorszá­gi nemzetiségekhez, mul­ti­kul­turális közösségekhez, fiatal alkotókhoz és vidé­ki térségek lakói­hoz is eljut­nak. Ez olyan közön­sé­grétegekhez biz­tosít elérést, ame­ly­hez a hagy­ományos mar­ket­ing eszközök gyakran nem jut­nak el. Egye­di kapc­solódási pon­tokat hozunk létre.

💡 Potenciális adókedvezmény lehetősége

A támo­gatás típusától füg­gően lehet­séges, hogy a vál­lalat adóalapját csökken­theti (pl. közhasznú tevékenységet végző szervezet támo­gatása esetén). Min­den együttműködés előtt egyeztetjük a jogi és pénzü­gyi kereteket.

Támogatási lehetőségek

Mi nem az a faj­ta szervezet vagyunk, akik min­denkép­pen anya­gi támo­gatást vár­nak el az együttműködő part­nerek­től. Szá­mos más együttműködésre is lehetőséget biz­tosí­tunk, ame­lyek szá­munkra és támo­gató vál­lalataink számára is megtérül­nek.

Pénzügyi támogatás

Lehetőség van cél­zott támo­gatás nyújtására egyes pro­jek­teinkre, például kul­turális ren­dezvényekre, men­tor­pro­gramokra, fiat­alok­nak szóló képzésekre, vagy a közössé­gi székház kialakítására. Emel­lett általános működési támo­gatást is fogadunk, ame­ly segíti hosszú távú, fen­ntartható működésün­ket. A támo­gatási össze­gről, céljáról és fel­használásáról min­den eset­ben átlátható doku­men­tá­ciót biz­tosí­tunk.

Természetbeni hozzájárulás

Vál­lala­tod sza­kértelmév­el, infra­struk­túrájá­val vagy szol­gál­tatá­saival is támo­gath­at­ja cél­jainkat – legyen szó tech­nikai eszközökről, irod­abú­torokról, helyszínekről vagy például nyomdai szol­gál­tatás­ról. Ezek a hoz­zájárulá­sok jelen­tős segít­séget nyúj­tanak a költ­séghatékonyság növelésében. A ter­mészetbeni támo­gatá­sokat is értékarányosan kezeljük és kom­mu­nikáljuk, akárc­sak az pénzü­gy­it.

Élményalapú együttműködés

Ren­dezvényeink, kiál­lítá­saink, érzékenyítő kam­pányaink és oktatási pro­gram­jaink lehetőséget kínál­nak part­nereink számára a tár­sadal­mi szerepvál­lalás élő, aktív megélésére. A támo­gatás nem csupán pénz­be­li hoz­zájárulást jelen­thet – önkéntességgel, pro­gramokkal is értéket terem­thetünk. Part­nereink számára kiemelt láthatósá­got, szem­pont­ból is erős meg­je­lenéseket biz­tosí­tunk.

Szakmai együttműködés

Szívesen dol­go­zunk együtt cégekkel, ame­lyek aktív szerepet vál­lal­ná­nak közös pro­gramok­ban, előadá­sok vagy tréningek tartásában. Célunk a fiatal nemzetisé­gi alkotók, újságírók, tar­talomkészítők támo­gatása – men­torálási vagy gyako­rno­ki lehetőségek révén is. Ez nem­c­sak tár­sadalmi­lag hasznos, hanem employ­er brand­ing szem­pont­ból is értékes kapc­so­la­tot hozhat a fiatal gen­erá­ció­val.

Kapcsolatfelvétel

A rés­zletek egyeztetéséhez lépj kapc­so­lat­ba a Nemzetiség Kul­turális és Médi­ac­so­port kol­légái­val! 

Arcok a projekt mögött

Ismerd meg a Nemzetisé­gi Kul­turális és Médi­ac­so­port elnök­ségét, akik min­den­nap azon dol­go­z­nak, hogy a világ egy kic­sit jobb, békésebb, össze­tartóbb és elfo­gadóbb hely legyen.

alapító, jog­tu­la­j­donos, fősz­erkesztő

elnök, oper­atív igaz­gatási felada­tok

jogi ügyekért felelős elnökhe­lyettes

pénzü­gyekért felelős elnökhe­lyettes

kapc­so­la­tokért felelős elnökhe­lyettes

kultúráért felelős elnökhe­lyettes

Kálmánné Péi Ibolya

Ivánné Kósa Erika

Esztergomi Katalin

Kovács Boglárka

Kurdi Beáta

Kallós Viktória

Ujvári Zétény Péter

Szabó Bianka anna

Bartucz Károly